Open niet enkel de doos

13/07/2018 Thomas Verlinden

Er wordt gezegd dat onze twee hersenhelften allebei een andere functie hebben. De linkerhersenhelft staat voor de ratio terwijl de rechterhersenhelft voor creativiteit staat. Als we dan gaan kijken naar ons Vlaamse onderwijs, dan kunnen we vaststellen dat enkel onze linkerhersenhelft wordt aangemoedigd. Enkel vakken als godsdienst, plastische opvoeding, techniek en richtingsgebonden creatieve vakken stimuleren de rechterhersenhelft. Daarom hebben we ook vaak moeite om uit de box te denken of willen we alles vastzetten. Iemand die gelooft is vaak raar, want je ziet God toch niet?

Door creatief in het leven te staan, leef je langer. Het is dus helemaal niet slecht! Het kan ook je leven vermakkelijken en je job draagbaar maken.

Ook wordt er gezegd dat mensen die met links schrijven, creatiever zijn dan rechtshandigen. Je linkerhersenhelft heeft namelijk de controle over het rechtste deel van je lichaam en je rechterhersenhelft heeft de controle over je linker. Of dat linkshandigen nu echt creatiever zijn en het geen fabeltje is, dat weten we niet. We weten wel dat iedereen creatief kan zijn als je maar genoeg wilskracht hebt.

Ben jij een creatieveling of wil je het graag stimuleren? Ontdek onze opleidingen onder het thema Tekenen en schilderen en bekom een echte artiest.

relatedBlogs

Zo ontdek je jouw eigen creativiteit

Doe zoals Maria en word illustrator van kinderboeken!

previousLabel

Tips om je lavendel heel te houden

nextLabel

Jongeren en muziek

mostRead

10 studietips voor onze studenten

06/05/2021

Gereglementeerde beroepen vereisen geen bekwaamheidsattest meer.

23/11/2018

Laat je baas je opleiding betalen!

21/02/2019

relatedCourses

Creatief Ontwerpen

Volg de opleiding Creatief Ontwerpen en word een krak in je vak als Grafisch Ontwerper.

Illustrator

Volg de opleiding Illustrator en word een krak in je vak als Grafisch Vormgever.

InDesign

Schrijf je in voor de basiscursus InDesign en start als Grafisch Vormgever.

SketchUp 3D

Volg de opleiding SketchUp 3D en word een krak in je vak als 3D-Designer.

Aquarelleren

Ga voor je passie met de hobbyopleiding Aquarelleren.

studyCategories

Tekenen & Schilderen