Studente in de kijker: Katrien Van Ghelewe

03/06/2022 Thomas Verlinden

Katrien opende samen met haar zoon Charles in januari hun fenomenale cocktaillounge, Winston III in Ronse. Om ook speciality coffees te kunnen aanbieden, volgde ze bij ons de opleiding Barista in avondschool.

Katrien en Charles hebben nu allebei waardevolle kennis, praktijkskills en extra diploma's op zak. Jezelf blijven ontwikkelen, meer kennis opdoen door opleidingen te volgen en ook (actie) ondernemen, zit dus in de familie. "Mijn zoon was al een tijdje op zoek naar een mooie locatie om een cocktaillounge te starten. Hij volgde hiervoor verschillende cursussen om zijn kennis van cocktails, mixologie,… te vervolledigen.", zegt Katrien.

Waarom heb je ervoor gekozen om de opleiding Barista te volgen aan onze school?
"We misten nog koffiekennis. Koffie kan ook gebruikt worden als basis voor cocktails. En het geeft sowieso een plus aan de zaak om ook een Barista in huis te hebben."

Je volgde de lessen in koffiebar Peaberry in Gent. Hoe heb je deze ervaren?
"De lessen waren heel interessant en ook de locatie als koffiebar was perfect. De praktijkoefeningen halen het niveau toch wel omhoog. En als docent heeft Laurence heel wat kennis te delen. Het was voor mij een hele mooie en leerrijke periode die de zaak die mijn zoon en ikzelf hebben opgestart naar een hoger niveau zal tillen. We kunnen nu ook koffiespecialiteiten gaan aanbieden en de klanten nog meer gaan verwennen.", vertelt Katrien, die de smaak zeker te pakken heeft en ook al denkt aan vervolgopleidingen: "Ik zou nog graag een bijkomende opleiding ’theesommelier’ willen volgen.", laat ze ons weten.

Winston III is een prachtige cocktaillounge met een eigentijdse toets. Katrien vertelt ons trots hoe het allemaal begon: "Het pand dat we eerder per ongeluk vonden, had een heel mooie basis om op te bouwen. Het adres van de zaak is Winston Churchillplein 3, vandaar de naam Winston 3. Dat gaf ons ook de rode draad doorheen de zaak, nl. Winston Churchill die als persoon toch heel wat inspiratie biedt. De Chesterfield zetels verwijzen ook naar hem. De eigentijdse toets werd erin getrokken door de detailkleur Turquoise te kiezen. Gezien we in Ronse meer en meer toeristen aantrekken is het interieur dan ook internationaal geïnspireerd.", vertelt ze.

Katrien en Charles zijn ambitieuze ondernemers en hebben nu al concrete plannen om hun adembenemende zaak verder uit te bouwen en te doen groeien: "We gaan ook events organiseren. Meer en meer optredens van Belgische groepen, Singer-songwriters, dj’s om zo onze artiesten die het ook niet makkelijk hebben een extra podium te geven."

Dat belooft! Winston III is nu al een zaak die je zeker bezocht moet hebben. Ben je in de omgeving van Ronse, spring dan zeker binnen voor een onvergetelijke ervaring. Je kan hen volgen via Facebook en Instagram en op hun website winston3.be. Wij kijken er alvast enorm uit naar te smullen van hun cocktails, én koffiespecialiteiten.

Geïntrigeerd om zelf de opleiding tot Barista te volgen? Schrijf je dan zeker in voor de praktijkgerichte lessen aan onze school. Ze worden in heel Vlaanderen georganiseerd in plaatselijke én bekende koffiebars. Elke leslocatie is daardoor uniek. Bovendien is de docent zelf een professioneel barista die gedurende de dag zijn of haar vak met het grootste plezier uitoefent en 's avonds die passie voor koffie enthousiast doorgeeft aan jou. Zo leer je alle kennis en skills vanop de eerste rij, van een echte expert. Ontdek snel de startdata in je buurt en laat je onderdompelen in de heerlijke wereld van koffie!

relatedBlogs

De strijd om het zwartste zwart

Bepaal jouw ideale studiemethode

De lekkerste ijskoffies

relatedCourses

previousLabel

Digital Nomad: De droom van Gen Z

nextLabel

5 tijdloze make-uplooks voor elke festivalganger

mostRead

10 studietips voor onze studenten

06/05/2021

Gereglementeerde beroepen vereisen geen bekwaamheidsattest meer.

23/11/2018

Laat je baas je opleiding betalen!

21/02/2019

relatedCourses

Barista

Leer alles over aroma's, smaken, zetmethodes & latte art. Dé opleiding voor professionals.

Barista

Schrijf je in voor deze cursus en word veelzijdig Barista.

Barista Advanced

Behaal je diploma Barista Advanced en ga professioneel aan de slag.

studyCategories

Horeca & Hospitality

blogTags

BaristaKoffieOpleidingGroepslesHorecaLatte artDiplomaStudent in de kijkerReviewKoffiebarCocktailsWinston 3