Juridisch expert, cpProfessionWithFuture

Al sinds 1830 schrijven Belgische politici wetten. Al die wetten hebben een invloed op ons leven en op ons werk. Word jij op het werk al eens geconfronteerd met wetgeving? Dan biedt de thuisstudie Sociale en Fiscale Wetgeving jou het nodige inzicht.

Moederschapsverlof, arbeidsovereenkomsten, het kunstenaarsstatuut, werkloosheidsuitkeringen of huwelijksquotiënt? Deze cursus behandelt de belangrijkste regelgeving en biedt jou de nodige juridische achtergrondkennis. Dat komt van pas in de werksfeer en in het dagelijkse leven. Na afloop van je studie ben jij dan ook perfect op de hoogte van je rechten en je plichten als burger.

Het is niet de sterkste soort die overleeft, noch de meest intelligente, maar degene die het meest responsief is op veranderingen.

Charles Darwin
cpWouldYou
  • jezelf verdiepen in het Belgisch sociaal en fiscaal recht
  • jouw juridische achtergrondkennis versterken
  • je belastingbrief beter leren begrijpen
  • op de hoogte blijven van je rechten en plichten als burger, werknemer of werkgever
  • comfortabel thuis studeren op je eigen tempo en op je eigen manier
Sociale en Fiscale Wetgeving
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Afstandsonderwijs
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix attest
  • €219
cpProgram Sociale en Fiscale Wetgeving
Sociale en Fiscale Wetgeving online cursus
cpCourseContent
  • Vakorganisaties voor werkgevers en werknemers
  • Instellingen voor sociaal overleg
  • De collectieve arbeidsovereenkomst
  • De arbeidsovereenkomst in detail
  • Sociaal zekerheidsrecht: RSZ, werkloosheid, ziekte en pensioen
  • Vergoedingen bij arbeidsongevallen en beroepsziekten
  • Fiscaal recht en belastingsystemen
  • Aanslagtarief, inkomsten en netto belastbaar inkomen
  • Wettelijk samenwonen en huwelijksquotiënt
Studeren Sociale en Fiscale Wetgeving
cpSkillsAndSkills
  • Jij hebt inzicht in de Belgische sociale en fiscale wetgeving.
  • Jij weet wat je rechten en je plichten zijn bij werkloosheid, ziekte,...
  • Je spreekt met kennis over juridische thema's.
Sociale en Fiscale Wetgeving studeren
cpFutureOpportunities
  • Kennis van sociaal en fiscaal recht komt van pas in de privésfeer en op het werk.
cpTeachers Sociale en Fiscale Wetgeving

cpPracticalInfo

Je kan direct aan de slag na je inschrijving! De digitale cursus staat binnen 1 minuut op jouw profielpagina en op het online studentenplatform. De papieren versie gaat meteen op de post. Die weet je dus snel te vinden bij jou thuis in de brievenbus. Via het online platform geniet je een jaar lang van professionele begeleiding door een echte topdocent die helemaal op de hoogte van is van de nieuwste juridische en legale ontwikkelingen. Dankzij de flexibiliteit van een thuisstudie studeer je waar en wanneer je wil. Dat is absolute vrijheid!

cpFinancialInfo

Je betaalt voor je opleiding Sociale en Fiscale Wetgeving maar 219.00 euro. Hiervoor krijg je allereerst een gedetailleerd cursusboek. Daarnaast geniet je een jaar lang van professionele online begeleiding door gemotiveerd vakdocent. Je krijgt ook vrij toegang tot ons online studentenplatform! Alles voor een geslaagde thuisstudie Sociale en Fiscale Wetgeving!

Sociale en Fiscale Wetgeving
  • cpEducationTypeProfessional
  • Centrum voor Afstandsonderwijs
  • cpCourseTypeHome
  • 3-6 month.plural cpCourseTypeHomeDurationSuffix
  • cpCourseTypeDiplomaPrefix attest
  • €219

cpStartNewCarreer Sociale en Fiscale Wetgeving. cpChooseQualityEducationWith Centrum voor Afstandsonderwijs.

cpGoodToKnowAboutCourse Sociale en Fiscale Wetgeving

Het Centrum Voor Afstandsonderwijs is de belangrijkste opleidingsverstrekker van opleidingen in afstandsonderwijs in Vlaanderen. Door de jarenlange ervaring heeft de school een groot en gebalanceerd opleidingsaanbod uitgebouwd met relevante opleidingen voor de arbeidsmarkt. Kiezen voor het Centrum Voor Afstandsonderwijs is kiezen voor flexibel studeren waarbij je toch persoonlijk begeleid wordt door gemotiveerde en professionele docenten.

appDownloadTitle
cpHomeUSP1
cpHomeUSP2
cpHomeUSP3

cpBlogsHeading

cpTestimonialsHeading

VINCE

Ik ben de cursus eens gaan inkijken op de campus in Antwerpen. Ik moest daar toch zijn voor het werk en kon ook na de kantooruren nog binnenspringen. Handige service!

LIES

Ik heb mijn werk verder kunnen professionaliseren dankzij deze cursus. Kennis van wetgeving komt namelijk in heel wat domeinen van pas. Zo ook in mijn functie als hr-verantwoordelijke.

GERARD

Ik werk al langer in het bedrijf van mijn vader. Hij heeft tegenwoordig meer nood aan juridisch advies omdat de wetgeving voortdurend veranderd. Als familiebedrijf willen we niet zomaar iemand onbekend onder de arm nemen. Daarom school ik me nu bij!

cpLiTestimonials