Word jij de nieuwe Instagram influencer?

21/08/2019

Instagram is een miljoenenbedrijf. Dankzij smartphones en tablets, hebben mensen onmiddellijk toegang tot sociale media. Ze grijpen constant naar hun telefoon en zoeken vaker visuele stimulatie en inspiratie op Instagram . Volgens de laatste cijfers, heeft de app 800 miljoen actieve gebruikers per dag . Influencers spelen hier slim op in, door duurzame relaties aan te gaan met merken en dankzij deze sponsoring geld in het laatje te brengen. Ook als het leven van een influencer niet jouw droom is, blijkt het nuttig te zijn om Instagram te gebruiken ter promotie van je bedrijf. Een visueel sterk account, dat actief blijft posten, trekt mensen naar de website of voordeur van je bedrijf.

Selfie
 

STAP 1: HET ALGORITME DOORGRONDEN

Het klinkt perfect: een poel van ongeveer 800 miljoen actieve Instagramleden, jouw potentiële publiek. Voor je aan Instagram begint, is het echter belangrijk om het algoritme van Instagram te begrijpen. Het algoritme zorgt ervoor dat posts niet meer chronologisch verschijnen, nu worden ze gerangschikt op onder andere aantal volgers, interacties en populariteit . Actieve accounts met actieve volgers komen dus bovenaan te staan, waardoor ze nog meer interactie hebben. Gelukkig kun je inspelen op dit algoritme, zodat ook jouw account bovenaan komt te staan.

STAP 2: ACTIEF OP ANDERE ACCOUNTS

Het klinkt vreemd om ter promotie van je eigen account actief te interageren op de accounts van anderen . Dit is echter een belangrijk punt want als je accounts zoekt met een doelpubliek dat voor jou interessant is, zien zij jouw account ook passeren. Probeer naast likes ook een comment achter te laten met een positieve, relevante reactie. Probeer zeker een uur ’s ochtends en een uur ’s avonds vrij te maken om actief te reageren op andere accounts. Je creëert zichtbaarheid en je zorgt er voor dat de eigenaars van de accounts jou leren kennen en ook op jouw posts zullen reageren.

Selfie_man

STAP 3: KWALITEIT BOVEN KWANTITEIT

Ken je het account ‘insta_repeat’? Dit is een account waarop verschillende Instagramfoto’s met hetzelfde thema gebundeld worden. Het is zeer confronterend, en best hilarisch, om te zien hoe vaak één soort foto gemaakt wordt door verschillende influencers. Probeer dus weg te stappen van de klassiekers en ontwikkel je eigen stijl en focus . Unieke accounts trekken trouwe followers aan, die fan zijn van wat jouw account speciaal maakt. Post liever één keer per dag een kwalitatieve, geïnspireerde foto dan een foto die al meerdere keren herkauwd werd.

STAP 4: #HASHTAG

Hashtags dienen als zoekfunctie voor de content die mensen willen terugvinden. Een juiste gekozen hashtag trekt mensen naar jouw account . Het is bovendien interessant om je eigen hashtag te ontwikkelen, zodat je herkenbaarheid creëert doorheen jouw posts en zodat anderen deze kunnen gebruiken om content die aan jou gelinkt is te taggen. Keyhole.co is een handige website om de populariteit van bepaalde hashtags na te gaan. Kies één van de hashtags die het vaakst gezocht wordt en die te maken heeft met de content die jij post. Dit zorgt er voor dat je een grotere kans hebt om gespot te worden. Het is belangrijk om niet te veel hashtags te gebruiken. Probeer hier een evenwicht in te vinden, zodat je geen paginalange oplijsting hebt.

foto_eten

STAP 5: SNEAK PEEKS IN JE STORIES

Met de introductie van de ‘Stories’ functie in 2016, evolueerde de focus van Instagram. Je post er content die 24u beschikbaar blijft en daarna verdwijnt. Door het snel delen van filmpjes en foto’s, vergroot je de betrokkenheid van je followers. Mensen hebben een voyeuristisch kantje en weten graag waar influencers mee bezig zijn. Het zorgt ervoor dat ze een kijkje kunnen nemen in jouw leven , iets wat ze niet krijgen bij sterk gecureerde foto’s en filmpjes die gedeeld worden op de gewone Instagram feed. Bovendien zijn er speciale effecten en filters beschikbaar in de Stories, waardoor je ze in het oog kunt laten springen.

Wil jij zelf ook een carrière als influencer najagen? Bekijk zeker onze andere social media opleidingen, zodat ook jij sociale media leert gebruiken voor marketing en professionele doeleinden. 


cpSkillsAndSkills

  • Jij hebt alles in huis om een succesvol digital influencer te worden.
  • Je zorgt ervoor dat je volgers alleen nog maar over jou praten.
  • Jij maakt je socialmediakanalen aantrekkelijk, zowel visueel als inhoudelijk.
  • Alles wat jij doet is authentiek én uniek.


Influencer - volgers scoren, aProfession

cpLiPracticalInfo

  • Certificaat
  • courseTypeG2
  • 1 cpCourseTypeDurationLesson cpLessonsPer 8 cpHoursPerClass
  • €239

cContent

  • Wat is een digital influencer?
  • De kracht van persoonlijkheid
  • Building a brand: echt, authentiek en uniek
  • Building a community: groepsgevoel, verbinding en interactie
  • Sociale media kanalen en platformen
  • Wat post ik waar? Wanneer? Voor wie?
  • Een constante stroom content
  • Samenwerking met sponsors
  • De weg naar de top
  • Digital influencer als volwaardige job

blogAvailable


relatedBlogs

6 vragen om jouw ideale studiemethode te bepalen

All you need is love... and a wedding planner!

Digitaal vs. Papier: wat is beter?



previousLabel

7 Superfoods op een rijtje

nextLabel

5 geweldige redenen om een nieuwe opleiding te starten

relatedCourses


Influencer - volgers scoren

studyCategories


Mode & Styling

Fotografie & Media

Marketing & Communicatie

blogTags


Digital influencerVloggerBloggerSocial mediaAvondonderwijsDagopleidingVolgersFollowersPersonal brandPersonal brandingInfluence marketing

mostRead


10 studietips voor onze studenten

06/05/2021

Gereglementeerde beroepen vereisen geen bekwaamheidsattest meer.

23/11/2018

Laat je baas je opleiding betalen!

21/02/2019

blogShare


fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0