Retail & Detailhandel

Retail & Detailhandel

Wil je graag een eigen winkel, maar hebben je boekhoudkundige skills of managementtechnieken nog wat aanscherping nodig? Breng je liefst jouw zelfgemaakte creaties via een webshop aan de man, maar heb je hulp nodig? Volg dan een opleiding in het thema Retail & Detailhandel.

Dankzij onze praktijkgerichte opleidingen verwerf je de kennis die je nodig hebt om een succesvolle zaak uit de grond te stampen. Krijg meer info over een correcte boekhouding voeren en ontwikkel de juiste aanpak om je eigen webwinkel succesvol te lanceren. Zo ben je helemaal klaar voor een blitse carrière in deze dynamische handelswereld!

Kies jouw favoriete studie uit onze boeiende thuisopleidingen, groepslessen en virtual classes. Zo breid je jouw skills uit, maak je jouw droom waar en noem je jezelf binnenkort eindelijk de eigenaar van je eigen (online) shop.


All subcategories within a category Retail & Detailhandel

Detailhandel

Detailhandel

5 homestudies, 2 group courses, 1 virtual class

E-commerce

E-commerce

1 group course, 2 virtual classes

Eigen kledingzaak starten

Eigen kledingzaak starten

4 homestudies, 5 group courses, 1 virtual class

Horecazaak starten

Horecazaak starten

2 homestudies, 3 group courses

Logistiek

Logistiek

3 homestudies

Marketing en koopgedrag

Marketing en koopgedrag

4 homestudies, 3 group courses, 3 virtual classes

Verkooptrucs

Verkooptrucs

6 group courses, 1 virtual class

Winkeluitbater

Winkeluitbater

6 homestudies, 3 group courses, 2 virtual classes


Be sure of your future!

Wil je een carrière in de retail starten of een eigen zaak oprichten? Dan weet je zeker dat e-commerce en e-tailing elke dag belangrijker worden en ook de financiële en logistieke processen essentieel zijn. Met een opleiding in het thema Retail leer je alles om van je carrière een succes te maken!

We merken dat de vraag op de arbeidsmarkt nog steeds enorm groot is, maar we zien ook wel een belangrijke nuance. Veel retailers vullen hun functies tegenwoordig anders in. Er is echt nood aan gekwalificeerde medewerkers met dat tikkeltje extra, die ook iets van het digitale aspect afweten. Coachen, plannen, elkaar inspireren, dat zijn de dingen waar het om draait. En dan is een professionele opleiding enorm nuttig. - Employer speaks

Retail & Detailhandel

Trends

De retailmarkt is in volle verandering. Consumenten kopen goederen en diensten in de fysieke winkel, maar ook meer online en mobiel, of een combinatie van beide. Daarom is de vraag naar gekwalificeerde werknemers of ondernemers in retail ontzettend groot. De sector speelt bovendien gretig in op nieuwe trends die creatief worden vertaald naar de beleving van de consument. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe ontwikkelingen in augmented reality om klanten te helpen nieuwe items te vinden op basis van hun voorkeuren.

Retail & Detailhandel, 100% of the time

De beleving in de winkel moet net zo goed zijn als de beleving online. Een webshop is enorm gebaat bij een aantrekkelijke winkel op locatie. Deze wisselwerking verwezenlijk je met dynamische vakkennis. Professionals die bereid zijn om hun kennis regelmatig bij te schaven, zijn dus essentieel.

Ik heb altijd al willen ondernemen en daarom heb ik besloten om bij jullie een opleiding Retail Manager te volgen. Een jaar later heb ik een eigen belevingswinkel uitgewerkt met mijn eigen collecties. Met onze belevingswinkels willen we onze klantentrouw verder uitbouwen en een vaste waarde worden in het straatbeeld. Dat is het verschil met bijvoorbeeld een pop-upwinkel. Wij denken echt op lange termijn. Dankzij de opleiding heb ik de nodige managementskills opgedaan en ben ik wijzer geworden in de digitale wereld. Ik ben daar heel dankbaar voor!" - Ex-student speaking

Thomas Verlinden
Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

We merken dat bedrijven in de retail- en detailhandel écht op zoek zijn naar mensen met kennis van hun vak. Retailers hechten vandaag meer belang aan klantenbeleving en dan zijn competenties als klantvriendelijkheid, empathisch vermogen, goed luisteren en advies verlenen cruciaal. De juiste attitude naar klanten toe betekent een wereld van verschil in omzetcijfers voor vele bedrijven. Daarom moet je vaak meer doen dan gewoon een verkoper zijn. De sector daagt je zeker uit! Je hebt keuze uit een ruim aanbod aan opleidingen. Stuk voor stuk hebben we de beste docenten voorzien om je alle nodige skills bij te brengen!

Nice to know

  • Klanten voelen zich meer verbonden met het bedrijf of het product en gaan dus sneller iets kopen als het ingepakt is in een mooi en waar verhaal. Doe dus zeker aan branding!
  • Positieve klantenreviews over de producten en diensten zijn vaak doorslaggevend voor de verkoop. Investeer dus in een goed klantencontact en uitstekende klantenservice.
  • Leer je doelpubliek op een leuke manier iets bij over je product of dienst, bijvoorbeeld via je social media. Zo creëer je interesse en verdiep je het vertrouwen in je kennis.
  • Speel in op het verlangen van je klant voor je dienst of product door het als dé oplossing voor hun droom of nood aan te bieden.