ICT & Webdevelopment/Social media ICT

Social media ICT

Bedrijven moeten tegenwoordig een sterke online aanwezigheid hebben om hun producten en diensten te verkopen en zichzelf op de markt te profileren. Met je socials sta je dichter bij je doelgroep en trek je specifieke doelgroepen aan. Bovendien kan je social media ook effectief inzetten om op zoek te gaan naar nieuwe collega's. Zo ontdek je niet enkel mogelijke kandidaten die thuis zijn in de online wereld, maar ben je ook in staat om hen tegen een redelijke prijs te bereiken.

Je leert alles over social media & ICT. Onze docenten helpen je om alles tot in de puntjes te begrijpen zodat je ook echt in de praktijk aan de slag kan met jouw kennis. De cursussen zitten vol tips & tricks, oefeningen en extra lesmateriaal, zodat jij alles hebt wat je nodig hebt om een expert te worden.

waardevol diploma

les van vakexperten

alles over social media

social media van a-z

praktijkgericht

snel de basis leren

incl online lesmateriaal

rekruteren met social media

persoonlijke begeleiding

handige tips & tricks


All courses in the subcategory Social media ICT

Social media ict

Social Media Marketing

Social Media Marketing, a profession with a future!

Schrijf je in voor de cursus Social Media Marketing en word veelzijdig Marketeer.


Be sure of your future!

Iedereen zit tegenwoordig op sociale media. Dat is al een hele goede reden om je tijd & energie te investeren in de nieuwe digitale toekomst. Elk bedrijf heeft in deze tijd nood aan een duidelijke eigen online identiteit of een eigen online brand identity om bliksemsnelle merkbekendheid te genereren en een bepaalde kwaliteit en authenticiteit uit te stralen. De digitale generatie, is de generatie van morgen.  Laat jezelf en/of je bedrijf groeien. Kies voor een opleiding uit het subthema social media & ICT. Met je diploma kan je meteen professioneel aan de slag en toon je aan dat je over de nodige professionele vaardigheden bezit. Schrijf je online in!

"Als je denkt dat sociale media slechts een 'hype' is, dan wordt het dringend tijd om wakker te worden. 85% van de ondernemers lijkt nog altijd niet goed te weten hoe ze sociale media succesvol moeten inzetten. Ze zijn bijvoorbeeld wel aanwezig met een Facebook-pagina, maar ze weten nog lang niet welk doel ze hebben. Het hebben van een pagina op Instagram of op Facebook is geen online strategie. Als je zelf een business runt of werkzaam bent in online marketing, is het altijd handig om jezelf bij te scholen. Zo kan je meteen van start gaan om een duidelijke online strategie op poten te zetten." - Employer speaks

Social media ict

Trends

Het gebruik van sociale media om je product of service aan de man te brengen is al lang geen nieuwe trend meer. Het is echter wel belangrijk om mee te evolueren met de nieuwste trends en hypes op deze platformen. De laatste tijd willen nog meer merken betekenisvollere verbindingen maken met hun doelgroep. In plaats van zich te focussen op grote demografische groepen, gaan ze met hun insights aan de slag om zich op vele kleinere groepen te richten en echt met individu's in coversatie te gaan. Zo creëren ze betekenisvolle verbindingen met doelgroepen die perfect bij het bedrijf of merk passen. Instagram experimenteert met proefversie's om de likes bij posts weg te halen. Likes worden tegenwoordig een soort 'beoordeling' die schadelijk is voor de geestelijke gezondheid van mensen. Surf mee op de laatste nieuwe trends en schrijf je online in!

Social media ICT, 100% of the time

Sociale media evolueert mee met de technologie. De laatste tijd zijn gebruikers van verschillende sociale media-platformen meer in de story-formats gedoken en stories staan meer centraal. Dat wil zeggen dat ook merken hun marketingactiviteiten meer te beginnen verschuiven naar de beschikbare stories-features. Er valt ook een duidelijk verschil te merken in de voorkeuren van verschillende gebruikers over hun gegevens. Er zal wellicht een verschuiving plaatsvinden van 'open' naar 'gesloten'. Bedrijven en merken moeten naar nieuwe manieren zoeken om het vertrouwen van deze gebruikers te winnen.

Recent ben ik mijn eigen kledingzaak begonnen. Dat was al jarenlang mijn grote droom en eindelijk is het gelukt! Natuurlijk wou ik online ook optimaal aanwezig zijn om een zo groot mogelijke potentiële doelgroep te bereiken. Ik had hier niet veel verstand van en daarom heb ik beroep gedaan op het Centrum voor Avondonderwijs. Daar heb ik de opleiding social media marketing gevolgd. Ik heb er ontzettend interessante insights geleerd. Klanten vinden nu echt de weg naar mijn zaak! Echt een aanrader!" - Ex-student speaking

Thomas Verlinden
Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

"Met een opleiding uit het subthema social media & ICT krijg je alle info over onder andere Facebook Insights, Twitter Lists en personal brands op LinkedIn en Instagram. Daarnaast leer je hoe je een blog opbouwt en hoe je meer bezoekers lokt. Ben je op zoek naar nieuwe medewerkers? Dan vind je hier ook de ideale opleiding om je rekruteringsproces naar een hoger niveau te tillen en kandidaten te zoeken via verschillende online kanalen."

Nice to know

  • De gemiddelde LinkedIn-gebruiker is maandelijks 17 minuten actief op het platform.
  • Per dag worden op Snapchat meer dan 400 miljoen snaps geplaatst en bijna 9.000 foto’s worden per seconde gedeeld.
  • Een op de vijf Belgen heeft een baan, een huis, nieuwe klanten of zelfs de liefde van zijn leven gevonden via Facebook, Hyves, LinkedIn of Twitter.
  • Facebook telt inmiddels ruim een half miljard gebruikers.