Reclame is al jaar en dag de manier om potentiële klanten te overhalen om producten en diensten aan te schaffen of om het merkimago te versterken. Wil jij ook meer te weten komen over de technieken die gebruikt worden om mensen te overtuigen en ze helemaal aan jouw kant van het verhaal te krijgen? Spring dan mee op de kar en ontdek alle nieuwe reclametechnieken!
unieke lesomgeving
waardevol diploma
les van échte vakexperten
flexibele opleidingen
studeer op eigen tempo
leer nieuwe skills
persoonlijke begeleiding
volg les in jouw buurt
studeer waar en wanneer je wil
professioneel advies
Schrijf je in voor de cursus Digitale Marketing en word veelzijdig Digital Marketeer.
Begin te bouwen aan je droomcarrière met behulp van de opleiding Google Ads SEA.
Schrijf je in voor de cursus Marketing en bouw je expertise uit.
Specialiseer je verder aan de hand van de gevorderde opleiding Google SEO.
Schrijf je in voor de cursus Social Media Marketing en word veelzijdig Marketeer.
Reclame is al jaar en dag de manier om potentiële klanten te overhalen om producten en diensten aan te schaffen of om het merkimago te versterken. Aan de grondslag van elk merk ligt een sterk verhaal dat het merk maakt of breekt. Elk bedrijf, elk merk, elk commercieel 'zijn' berust op een identiteit. Het spreekt dan ook voor zich dat er steeds een enorm grote vraag blijft naar gemotiveerde werkkrachten die dat verhaal mee vorm geven. Dat maakt dat je aan de slag gaat in een breed segment van jobs en opportuniteiten. Je kiest je eigen weg en je kiest voor een uitdaging waarin jij je creatieve ei in kwijt kunt. Je gaat aan de slag in reclame-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ... of wat dacht je bijvoorbeeld van een functie als communicatiemanager, mediaplanner, strategic manager of social media manager? De mogelijkheden zijn eindeloos! We kijken er al naar uit om jouw titel hier binnenkort aan toe te voegen!
Er zit enorm veel potentieel in de sector van reclame. De markt wordt al lang niet meer gedomineerd door grote reclamebureaus. De opkomst van kleinere bureaus verandert de branche. Bovendien blijft het voor veel bedrijven en grote reclamebureaus ondoenlijk om al de kennis van de branche in huis te halen. Het is simpelweg te duur om voor alle nieuwe vormen van marketing en reclame iemand aan te nemen. Dat gat wordt dan opgevuld door kleine, gespecialiseerde bureaus die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond schieten. Er zit dus enorm veel toekomst in deze markt! - Employer speaks
In de wereld van reclame spreekt het voor zich dat de sector zich voortdurend aanpast aan nieuwe trends, ontwikkelingen en innovaties. Adverteerders gaan waar consumenten zich bevinden. Adverteren in traditionele media geraakt steeds meer en meer uit de gratie. Je kan je dus best bijscholen om helemaal mee te zijn met de laatste nieuwe ontwikkelingen en technieken. Het adverteren van traditionele media verschuift bijvoorbeeld steeds meer naar de digitale media. Reclame op televisie wordt dan weer vervangen door reclame op YouTube en de laatste jaren bereik je de jongste generatie alleen nog via online kanalen. Daarnaast wordt er ontzettend veel ingezet op data en persoonlijke gegevens. Ook kennis van Google advertenties en het adverteren op verschillende sociale netwerken met creatieve concepten en campagnes is tegenwoordig een must. De innovaties zijn eindeloos. Blijf je bijscholen en durf verder te denken. Dat is ook wat wij jou willen bijbrengen.
Reclame bestaat uit vele dynamische elementen. De sector is voortdurend in ontwikkeling met nieuwe technologieën, technieken en algoritmes die steeds opgevolgd moeten worden. Bij Google is er bijvoorbeeld een nieuw type van advertentie: de 'shoppable images'. Een consument kan zoeken in Google afbeeldingen en zo bij het product of dienst terecht komen waar men naar op zoek is. Ook adverteert men steeds vaker en vaker op social messaging apps. Social media- applicaties zoals Facebook Messenger en WhatsApp worden niet langer alleen gebruikt om berichten naar vrienden en familie te sturen. Ze worden ook steeds populairder bij bedrijven om met hun klanten te communiceren. Zo is gepersonaliseerde marketing mogelijk. Tegenwoordig is er een ontzettend grote opmars van kleinere gespecialiseerde bureaus in de wereld van reclame. De opkomst van kleinere bureaus verandert de branche. Het is simpelweg te duur om voor alle nieuwe vormen van marketing en reclame iemand aan te nemen. Dat gat wordt dan opgevuld door kleine, gespecialiseerde bureaus die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond schieten. Er zit dus enorm veel toekomst in deze markt!
Ik werk nu een jaar in een creatief advertising agency. Het leuke aan mijn job vind ik vooral de uitdaging en de uiteenlopende vragen van onze klanten. Elke dag opnieuw word ik uitgedaagd om mijn creativiteit te combineren met commercieel inzicht om de aandacht te trekken. Het is voor elke klant opnieuw een compleet nieuwe uitdaging om de juiste strategie of techniek aan het juiste concept te koppelen. Dat maakt dat geen enkele werkdag hetzelfde aanvoelt. Heerlijk! - Ex-student speaking
Opleidingsadviseur
In de marketing- en reclamebranche moet je creatief, commercieel en flexibel zijn, want morgen kan alles anders zijn. De consument is het uitgangspunt van elke marketeer. Wij helpen jou die consument beter te doen begrijpen en we bieden je alle nodige kennis aan om verschillende doelgroepen zo goed mogelijk te bereiken. Als studieadviseurs zien we dat commerciële kennis gezocht wordt. We zien dat bij studenten en we horen dat vanuit ons netwerk in de bedrijvenwereld. Zij zijn op zoek naar mensen die een hele rugzak theoretische kennis bezitten. Naar jou dus. Die kennis is iets waar je bovendien ook persoonlijk een leven lang op kan verder bouwen.
Wist je dat reclame al bestaat sinds de Romeinse tijd?
De naam reclame is afgeleid van het Latijns? Het woord zelf betekent letterlijk 'hard schreeuwen' en verwees toentertijd naar de verkooptaferelen van de Romeinse kooplieden.
Wist je dat het wereldberoemde logo van Nike slechts voor 35 EURO werd ontworpen? Een studente van Portland State University ontwierp het tijdens haar afstudeerproject.
De allerduurste commercial in de geschiedenis van de reclame was die van Chanel nr. 5: 33 miljoen dollar!