Marketing & Communicatie/Digital Content management

Digital Content management

Contentmanagement is een vrij ruim begrip. Als content manager ga je zowel taken en acties verzorgen als coördineren om ervoor te zorgen dat (digitale) content wordt gecreëerd of gepubliceerd. Je situeert je in verschillende subdomeinen: marketing, branding, advertising en brand journalism. Start vandaag met werken aan je strategische en creatieve vaardigheden in de wereld van digitale content!

les van vakexperten

flexibele opleidingen

waardevol diploma

persoonlijke begeleiding

bij jou in de buurt

praktijkgerichte cursus

veel toekomstmogelijkheden

leer nieuwe vaardigheden

studeer waar en wanneer je wil

studeer op eigen tempo


All courses in the subcategory Digital Content management

Accountmanager, a profession with a future!

Leren wat je altijd al hebt willen leren?

Blogger, a profession with a future!

Schrijf je in voor de cursus Blogger en word veelzijdig Blogger.

Available via

Digital Content management

Communicatieverantwoordelijke

Communicatieverantwoordelijke, a profession with a future!

Schrijf je in voor de cursus Communicatieverantwoordelijke en bouw je expertise uit.

Copywriter, a profession with a future!

Volg de opleiding Copywriter en word een krak in je vak

Creatief Schrijven, a profession with a future!

Schrijf je in voor de opleiding Auteur en start meteen als creatief Auteur.

Digital Content management

Start je eigen zaak

Start je eigen zaak, a profession with a future!

Schrijf je in voor de opleiding Ondernemen en start meteen als Zelfstandige.

Available via


Be sure of your future!

Content neemt vandaag een belangrijke rol in de strategie van succesvolle merken en bedrijven in. Goed gestructureerd is content marketing/ managing een hele toegankelijke discipline binnen de marketing, zowel B2B als B2C. Heel wat bedrijven zijn vandaag de dag dan ook op zoek naar gemotiveerde experten die weten hoe ze het verhaal van een bedrijf succesvol naar buiten weten te brengen en hoe je het efficiënt inzet binnen de marketingstrategie van een bedrijf. De consument beperkt zich niet enkel tot de informatie van een bedrijf of een merk zelf, maar informeert zich via diverse kanalen (search engines, blogs, peer-to-peer informatie enz...). Met jouw kennis weet je op de arbeidsmarkt dan ook het verschil te maken om sterke en belevende content te maken, analyseren en te verzamelen. En dit zowel online als offline. Met een opleiding aan onze school ontdek je zelf wat content managing allemaal met zich meebrengt. Je toont dat je weet waarover je spreekt en je de praktijk ook aan theorie kan koppelen.

Een functie als content manager is van absolute meerwaarde binnen elk bedrijf. Het is de kapitein op het schip en de grendel op de deur. De bewaker van alle content en van de goede kwaliteit. Je kan een content manager nog het beste vergelijken met de hoofdredacteur in een klassieke media-omgeving. Geen enkel stuk komt online zonder zijn of haar flat. De positie binnen een bedrijf is absoluut van cruciaal belang. - Employer speaks

Digital Content management

Trends

Contentmanagement evolueert constant in een meer klant-en bedrijfsgerichte context. Bedrijven beginnen de klanten en hun ervaringen voorop te stellen en de mentaliteit van offline kanalen laten ze steeds weer achterwege. De laatste jaren is er meer sprake van 'experience management', 'klantbetrokkenheid' etc. Alles draait om de verbonden klantervaring. Er is een opkomst van sociale media, mobiel en cloud opslagmogelijkheden die zorgen voor een 'content'-waardepropositie.

Digital Content management, 100% of the time

In de wereld van content managing kloppen er constant nieuwe technologieën aan de deur. Een gemiddelde werknemer is bijna twee derde van de werkdag bezig met archieven en documenten. Steeds meer bedrijven gebruiken daarom tegenwoordig 'Enterprise Content management systemen (ECM's). Zo kunnen organisaties al hun documentatie opslaan in enorm grote clouds. Andere bedrijven zijn dan alweer klaar om een volgende stap te nemen en gaan voluit voor de flexibiliteit van cloud-based contentmanagement. Ook de spanningsvelden tussen journalistiek, communicatie en marketing worden steeds vager. Er is steeds meer en meer opkomst van nieuwe communicatiedisciplines zoals 'digitale content' en 'content advertising'.

Als marketeer heb ik één ding geleerd: We moeten stoppen met content te verzamelen en maken waarvan we denken dat het mensen gaat interesseren. Integendeel, we moeten gaan 'zijn' wat mensen interesseert. Dat is exact wat we ze moeten gaan bieden. De consumenten moeten de helden worden van jouw verhaal. Het is nooit de beste content die wint, maar de meest geliefde. - Ex-student speaking

Thomas Verlinden
Thomas Verlinden

Opleidingsadviseur

Consumenten zijn vandaag veel kritischer geworden en nemen steeds meer controle over van het marketing-en salesproces. Via diverse online kanalen proberen ze zich te informeren over het merk of bedrijf zelf. We merken dat veel bedrijven het tegenwoordig nog moeilijk hebben om online duidelijk en helder hun verhaal, waar ze voor staan, te vertellen. Met jouw kennis en inzichten in de verschillende marketing technologieën doe je elk bedrijf online groeien. Jij kan zorgen voor kwalitatieve content die efficiënt wordt aangepakt in een sterk communicatieplan. Elk bedrijf is met een content manager als jij heel wat rijker! Studeer op eigen tempo, vanwaar het je past. Echt een aanrader!

Nice to know

  • Ongeveer 88% van de B2B bedrijven gebruiken ongeveer content management en marketing. Voor de B2C bedrijven is dat ongeveer 76%.
  • 82% van de marketeers die een blog hebben opgericht voor hun bedrijf zien een positieve ROI (Return On Investment) met inkomende kansen.
  • Gemiddeld is er door verschillende bedrijven over de hele wereld al zo een 300 miljard euro gespendeerd aan content.
  • Studies tonen aan dat bedrijven hun contentteams steeds meer en meer uitbreiden.